Google Scholar: cites
La integración del alumno superdotado en el ámbito escolar : Ámbito escolar: área de intervención educativa
González Gómez, Carlota (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
González Gómez, Juan Pablo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)

Data: 1998
Resum: Actualmente, según los autores, la necesidad de una intervención educativa especial para la optimización del alumno superdotado está totalmente justificada. La integración educativa de estos alumnos en la escuela supone modificar las condiciones y los desarrollos didácticos en la propia organización escolar y en las relaciones entre la escuela y la comunidad. Este proceso de integración queda reflejado en un programa de actuación global que afecta al Proyecto educativo de centro, al Proyecto curricular y a la programación del aula, y ha de ser el maestro el responsable de realizar la programación, secuenciación y temporalización de los contenidos que ha de dar, así como de hacer la evaluación de éstos.
Resum: Actualment, segons els autors, la necessitat d'una intervenció educativa especial per a la optimització de l'alumne superdotat està totalment justificada. La integració educativa d'aquests alumnes a l'escola suposa modificar les condicions i els desenvolupaments didàctics en la pròpia organització escolar i en les relacions entre l'escola i la comunitat. Aquest procés d'integració queda reflectit en un programa d'actuació global que afecta el Projecte educatiu de centre, el Projecte curricular i la programació de l'aula, i ha de ser el mestre el responsable de realitzar la programació, seqüenciació i temporització dels continguts que ha de donar, així com de fer l'avaluació d'aquests.
Resum: Nowadays -as the authors see it- a special educational procedure is absolutely justified in order to optimise exceptionally gifted students. The educational integration at school of these kind of students implies some changes to the didactic conditions and developments, not only in the school's organisation but also in the relationship between the school and the community. This process of integration reflects itself in a global acting plan which involves the Educational Project within the school, the Curricular Project and the classroom planning. The teacher has the task of implementing the planning, sequence and timing of the contents that he/she must teach and also of evaluating them.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Alumno superdotado ; Integración escolar ; Educación especial ; Intervención educativa ; Alumne superdotat ; Integració escolar ; Educació especial ; Intervenció educativa ; Exceptionally gifted student ; Integration at school ; Special Education ; Educational action
Publicat a: Educar, N. 22-23 (1998) , p. 325-330, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20701
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-gonzalez-gonzalez
DOI: 10.5565/rev/educar.368


6 p, 31.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir