Google Scholar: cites
Utilización de estrategias y selección de estilos por estudiantes universitarios, ya titulados, en el aprendizaje de la lengua extranjera
García Herrero, Mª de las Mercedes (Universidad Pontificia de Salamanca)

Títol variant: Utilització d'estratègies i selecció d'estils per estudiants universitaris, ja titulats, en l'aprenentatge de la llengua estrangera
Títol variant: Language Learning Strategy use and Learning Style choice among graduate students in Foreign Language Learning
Data: 2013
Resum: El presente artículo explora la utilización de estrategias y la selección de estilos en el aprendizaje de la lengua extranjera por estudiantes universitarios ya titulados. Los estudiantes emplean diferentes clases de estrategias de aprendizaje que les ayudan a aprender. Sus estrategias difieren en parte porque sus estilos son distintos. Los participantes del estudio fueron 340 estudiantes universitarios de Magisterio, especialidad Lengua Extranjera. El estudio presenta un enfoque cuantitativo y un diseño no experimental. Los resultados indicaron que los sujetos identificados con el estilo analítico preferían las estrategias como el análisis, repaso de reglas gramaticales, dividir palabras y frases. Los sujetos que se decantaron por el global emplearon estrategias comunicativas, utilizaron analogías y contrastes. Los visuales, auditivos y cenestésicos presentaron un perfil similar al de los globales. Por último, los sujetos que se decantaron por el individual presentaron un perfil similar al del analítico.
Resum: Aquest article explora la utilització d'estratègies i la selecció d'estils en l'aprenentatge de la llengua estrangera per estudiants universitaris ja titulats. Els estudiants utilitzen diferents tipus d'estratègies d'aprenentatge que els ajuden a aprendre. Les seves estratègies es diferencien en part perquè els seus estils són diferents. Els participants de l'estudi van ser 340 estudiants universitaris de Magisteri, especialitat Llengua Estrangera. L'estudi presenta un enfocament quantitatiu i un disseny no experimental. Els resultats van indicar que els subjectes identificats amb l'estil analític preferien les estratègies com l'anàlisi, el repàs de regles gramaticals, dividir paraules i frases. Els subjectes que es van decantar pel global van emprar estratègies comunicatives, van utilitzar analogies i contrastos. Els visuals, auditius i cinestèsics van presentar un perfil similar al dels globals. Per últim, els subjectes que es van decantar per l'individual van presentar un perfil similar al de l'analític.
Resum: This paper aims to analyse the relationship between language learning strategy use and learning style choice in foreign language learning by graduate students. Students use different kinds of specific strategies that help them to learn. Their strategies differ because their learning styles are different. The participants were 340 graduate learners studying English as foreign language. The study presents a quantitative approach and a non-experimental design. The results revealed that analytic learners used strategies such as analysis of words to identify the meaning of a part or several parts of them and focused on reviewing grammar rules, grammatical components. Subjects identified with global style preferred communicative strategies, used similarities and differences between the two languages. Visual, Auditory and kinesthetic learners presented a similar profile to global students. Finally, the report highlighted the similarity between individual style and analytic learners.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Estrategias y estilos de aprendizaje de la lengua ; Aprendizaje ; Lengua extranjera ; Estratègies i estils d'aprenentatge de la llengua ; Aprenentatge ; Llengua estrangera ; Language learning strategies ; Learning styles; learning ; Foreign language
Publicat a: Educar, Vol. 49, Núm. 1 (gener-juny 2013) , p. 127-151, ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v49-n1-garcia
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/406850
DOI: 10.5565/rev/educar.14


25 p, 624.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-04-03, darrera modificació el 2022-11-18



   Favorit i Compartir