La competència d'ús de proves científiques : quines dimensions es promouen a les activitats de l'aula de ciències?
Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Date: |
2013 |
Abstract: |
L'ús de proves científiques és la competència científica que obté pitjors resultats en les proves per a alumnes, com és el cas de les proves internacionals PISA, però la menys treballada pels professors de ciències. Conèixer les dimensions d'aquesta competència i quines d'elles es treballen (i com) a les aules de ciències del nostre país pot ajudar a dis-senyar activitats adequades per promoure-la, així com conèixer les característiques que ha de tenir una formació de professorat que vulgui potenciar la utilització de proves cientí-fiques a l'aula. Els resultats mostren una gran diversitat i complexitat en el tipus d'activitats d'ús de proves, tot i que el treball que es fa de les diferents dimensions en les activitats d'aula és desigual, fomentant una visió acrítica i per tant poc completa de la competència. |
Rights: |
Tots els drets reservats. |
Language: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Ús de proves ;
Competència científica ;
Indagació ;
Argumentació |
Published in: |
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 42-47, ISSN 1699-6712 |
Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n24-garrido-couso
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/263953
DOI: 10.5565/rev/ciencies.102
The record appears in these collections:
Research literature >
UAB research groups literature >
Research Centres and Groups (research output) >
Social and Legal Sciences >
The Research Centre for Science and Mathematics Education (CRECIM)Articles >
Published articles >
CiènciesArticles >
Research articles
Record created 2013-04-19, last modified 2022-09-04