Estrategias de enseñanza del Sistema Sol-Tierra
Bach i Plaza, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia)
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Franch Batlle, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)

Additional title: Teaching strategies about the Sun-Earth system
Date: 2006
Abstract: En este artículo se presentan las actividades diseñadas para promover un cambio conceptual con relación a las ideas previas de los alumnos de primer curso de magisterio en el aprendizaje del sistema Sol- Tierra. Se considera que algunas de las estrategias de enseñanza que se proponen podrían adaptarse a otros niveles educativos, tanto en la educación primaria como en la enseñanza secundaria obligatoria, con el objetivo de que se aprenda significativamente el modelo Sol-Tierra vigente e incorporarlo a la cultura científica de los ciudadanos.
Abstract: In this paper we present teaching activities for pre-service primary school teachers, designed within a conceptual change learning framework on the topic of Earth-Sun system. Some of the teaching strategies proposed could be easily adapted to different educative levels, from primary school to secondary school. These teaching and learning strategies would be helpful for a meaningful learning of the Sun-Earth system for students, necessary for a scientific literate society.
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Castellà
Document: Article ; Versió publicada
Subject: Sistema solar ; Ensenyament ; Sistema Sol-Tierra ; Enseñanza ; Sun-Earth system ; Teaching and learning strategies
Published in: Enseñanza de las ciencias de la tierra, Vol. 14, Núm. 1 (2006) , p. 29-37, ISSN 1132-9157

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/ECT/article/view/89072


9 p, 907.1 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > The Research Centre for Science and Mathematics Education (CRECIM)
Articles > Published articles

 Record created 2013-07-09, last modified 2022-02-13



   Favorit i Compartir