Google Scholar: cites
El poder de la competència alfabètica
Luna, Marta

Data: 2000
Resum: Diem que algú domina una llengua que l'entén, la parla, la llegeix i l'escriu. El llenguatge és experiència. La riquesa d'interaccions és la que facilita les adquisicions lingüístiques. La intervenció de l'adult, pare, mare, ensenyant, acompanyant és imprescindible per a donar suport als aprenentatges en procés. L'ensenyament obligatori hauria de capacitar els nens i nenes per a comprendre i elaborar aquells missatges orals que els han de permetre desenvolupar-se còmodament en el seu àmbit de relació familiar i social, en l'àmbit escolar i en l'àmbit més creatiu i lúdic. Llegir i escriure són processos interpretatius estretament relacionats. Són activitats complexes que van més enllà de l'acte de codificar o descodificar. El coneixement del codi i l'anticipació immediata són automatismes necessaris previs a la construcció del sentit i constitueixen l'aspecte instrumental de la lectura. Aprendre a escriure és aprendre a usar estratègies al servei de les intencions de l'escriptor.
Resum: Decimos que alguien domina una lengua cuando la entiende, la habla, la lee y la escribe. El lenguaje es experiencia. La riqueza de interacciones es la que facilita las adquisiciones lingüísticas. La intervención del adulto, padre, madre, docente, acompañante es imprescindible para dar soporte a los aprendizajes en proceso. La enseñanza obligatoria debería capacitar a los niños y niñas para comprender y elaborar aquellos mensajes orales que les han de permitir desarrrollarse cómodamente en su ámbito de relación familiar y social, en el ámbito escolar y en el ámbito más creativo y lúdico. Leer y escribir son procesos interpretativos estrechamente relacionados. Son actividades complejas que van más allá del acto de codificar o descodificar. El conocimiento del código y la anticipación inmediata son automatismos necesarios previos a la construcción del sentido y constituyen el aspecto instrumental de la lectura. Aprender a escribir es aprender a usar estrategias al servicio de las intenciones del escritor.
Resum: You can say that somebody is fluent in one language when he can understand it, he can speak it, he can read it and he can write it. Language is experience. Rich interactions is what make linguistic acquisitions easy. The adult, father, mother, teacher or companion intervention is imperative to provide support to the learning process. Compulsory instruction should provide children with the capability of understanding those oral messages that should allow them to progress conveniently eitler in their social, family or school relations, either in their creative and leisure ambit. Reading and writing are very short-connected interpretative processes. They are complex activities going quite far-off the putting or removing of codes. The knowledge of the code and the close anticipation are necessary automatic acts, previous to the construction of the sense, and they constitute the instrumental aspect of reading. To learn how to write is to learn how to use strategies at the writer intentions benefit.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Interaccions ; Adquisicions lingüístiques ; Processos interpretatius ; Usar estratègies ; Interacción ; Adquisiciones lingüísticas ; Procesos interpretativos ; Usar estrategias ; Interactions ; Linguistic acquisitions ; Interpretative processes ; Using strategies
Publicat a: Educar, N. 26 (2000) , p. 75-87, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20728
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v26-luna
DOI: 10.5565/rev/educar.274


13 p, 49.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir