Google Scholar: cites
Reflexiones globales sobre la formación y el desarrollo profesional del profesorado en el Estado español y Latinoamérica
Imbernón, Francesc (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa)

Data: 2002
Resum: Los contextos español y latinoamericano comparten muchos aspectos comunes en el campo educativo, sobre todo en referencia al Estado español y después de las últimas reformas educativas, también conviene remarcar que son muchos los aspectos contextuales, sociales y educativos los que los separan. El artículo se refiere, específicamente, a las políticas de formación y desarrollo profesional del profesorado de ese conglomerado llamado «Estado de las autonomías» que configura el Estado español y a algunos países latinoamericanos. Más que realizar un análisis minucioso de los países, o un retrato detallado de la situación, se hace una reflexión más global, más del conocimiento de la realidad, y a partir de la comparación y la reflexión llegar a presentar tendencias y orientaciones sobre la formación del profesorado en los países que contienen entre sus lenguas alguna latina.
Resum: Els contextos espanyol i llatinoamericà comparteixen molts aspectes comuns en el camp educatiu, sobre tot en referència a l'Estat Espanyol i posteriorment a les darreres reformes educatives, també és convenient destacar que són molts els aspectes contextuals, socials i educatius que els separen. L'article se refereix, específicament, a les polítiques de formació i desenvolupament professional del professorat de l'anomenat «Estat de les autonomies» que configura l'Estat espanyol i alguns països llatinoamericans. Més que realitzar una anàlisi minuciosa dels països, o un retrat detallat de la situació, es fa una reflexió més global, més del coneixement de la realitat, y a partir de la comparació i la reflexió arribar a presentar tendències i orientacions sobre la formació del professorat als països que contenen entre les seves llengües alguna de llatina.
Resum: The Spanish contexts and Latin American share many common aspects in the educational field, mainly in reference to the Spanish State and after the last educational reformations, it also suits to stress that there too many contextual, social and educational aspects that separate them. The article refers, specifically, to the politics of training and professional development of teachers of that conglomerate called «State of the autonomies» that configures the Spanish State and to some Latin American countries. More than to carry out a meticulous analysis of the countries, or a detailed portrait of the situation, a more global reflection is made, from the knowledge of the reality, and starting from the comparison and the reflection to end up presenting tendencies and orientations on the teachers formation in the countries that contain among its languages some Latin.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Contexto social ; Formación continuada ; Desarrollo profesional ; Política educativa ; Context social ; Formació continuada ; Desenvolupament professional ; Social context ; Teachers' training ; Professional development ; Educational policy
Publicat a: Educar, N. 30 (2002) , p. 15-25, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20761
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v30-imbernon
DOI: 10.5565/rev/educar.311


11 p, 73.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir