El Uso de las redes sociales como fuentes de información para periodistas
Queiroz, Beatriz Cerviño
Vilches, Lorenzo (dir)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Fecha: 2013
Descripción: 88 p.
Resumen: ¿De quina manera els periodistes utilitzen els mitjans socials com fonts en la seva feina? Aquesta investigació busca establir com el periodisme rep influència dels temes discutits en els mitjans socials, especialment les xarxes socials. Proposem repensar la clàssica teoria del agenda-setting a partir de les noves possibilitats comunicatives de l'actualitat i demostrar com els ciutadans, per mitjà de les seves manifestacions a les xarxes, també poden determinar els temes dels mitjans. Al nostre anàlisi, considerem els dos costats de la moneda sobre el tema: el que està explícit a les notícies i l'opinió del periodista. Per això, vam desenvolupar una investigació basada en diaris en línia de quatre països europeus i varem enquestar a periodistes sobre com utilitzen les xarxes en la seva professió.
Resumen: ¿De qué manera los periodistas utilizan los social media como fuentes en su trabajo? Esta investigación busca establecer cómo el periodismo recibe influencia de los temas discutidos en los medios sociales, especialmente las redes sociales. Proponemos repensar la clásica teoría del agenda-setting a partir de las nuevas posibilidades comunicativas de la actualidad y demonstrar cómo los ciudadanos, por intermedio de sus manifestaciones en las redes, también pueden determinar los temas de los medios. En nuestro análisis, consideramos los dos lados de la moneda sobre el tema: lo que está explícito en las noticias y la opinión del periodista. Para ello, desarrollamos una investigación basada en periódicos en línea de cuatro países europeos y encuestamos a periodistas sobre cómo utilizan las redes en su profesión.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Colección: Facultat de Ciències de la Comunicació. Treballs de màster i postgrau. Màster Oficial de Recerca en Comunicació i Periodisme
Documento: Treball de fi de postgrau
Materia: Periodisme electrònic ; Xarxes socials en línia ; Establiment d'agenda



88 p, 710.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias de la Comunicación. TFM

 Registro creado el 2014-01-24, última modificación el 2024-05-25



   Favorit i Compartir