Els mitjans de comunicació com a part del poder econòmic
Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: The media as part of economic power
Data: 2008
Resum: Aquest article pretén ser una contribució crítica entorn del paper que tenen els mitjans de comunicació en la nostra societat. Una reflexió crítica en dos sentits: en relació amb el paper dels mitjans, però també, és clar, en relació amb el poder econòmic. Per això, en el primer apartat es presenten alguns dels esdeveniments econòmics dels darrers trenta anys que han canviat les relacions de poder en el nostre sistema socioeconòmic, i després es passa a tractar alguns dels mecanismes -el control de la propietat i del finançament, les lògiques de la gestió empresarial- a través dels quals el poder econòmic, que és també poder polític, intervé en la producció de discurs per part dels mitjans de comunicació. Finalment, es plantegen alguns interrogants sobre com la concentració de poder econòmic, polític i mediàtic afecta la llibertat de les persones i el funcionament democràtic de la societat.
Resum: The present article provides a critical perspective of the role played by the media in present-day society, especially regarding economic power. The first section is devoted to economic events of the past thirty years that have changed power relationships within our socioeconomic system; the second section deals with mechanisms -such as control of property and finance, and the logic of business management- by which political-economic power intervenes in the production of media discourse. In conclusion, several questions are posed regarding the concentration of economic, political and media power and their effect on individual freedom and the democratic function of society.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca
Matèria: Mitjans de comunicació de massa - Aspectes econòmics ; Concentració industrial
Publicat a: Comunicació (Barcelona), Núm. 25 (Desembre 2008) , p. 27-43, ISSN 2014-0444

Adreça alternativa: https://publicacions.iec.cat/repository/pdf/00000080%5C00000061.pdf


17 p, 175.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2014-05-16, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir