Google Scholar: cites
La comunicació empresarial en situacions de crisi. Estudi de cas : la crisi de Fontaneda
Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Business communication in crisis situations. A case study: the Fontaneda crisis
Data: 2008
Resum: L'empresa britànica United Biscuits decideix, l'any 2002, tancar la fàbrica de galetes Fontaneda a Aguilar de Campoo (Palència). Després de més de cent anys d'activitat de Fontaneda a Aguilar, els veïns s'enfrontaven a la pèrdua de dos-cents dotze llocs de treball, però també a la pèrdua d'una certa identitat. United Biscuits va haver d'afrontar aquesta situació problemàtica gestionant el conflicte a partir d'unes estratègies de comunicació. En l'estudi de cas es van efectuar nou entrevistes enfocades i dos grups de discussió. Les entrevistes enfocades es van realitzar a subjectes que havien format part de la gestió de la comunicació de United Biscuits durant la crisi i a actors clau que representaven els públics implicats (stakeholders) de l'empresa. Els grups de discussió es van organitzar en dos col·lectius fixats: extreballadors de Fontaneda i habitants d'Aguilar de Campoo.
Resum: In 2002 the British multinational United Biscuits made the decision to close the Fontaneda cookie factory in Aguilar de Campoo, a municipality in the province of Palencia, Spain. After more than a hundred years of Fontaneda cookie production in Aguilar, the inhabitants faced the loss of not only 212 jobs but also of a certain kind of identity. United Biscuits dealt with the conflict through communication strategies. For our study of this case, nine focused interviews and two discussion group sessions were carried out. The focused interviews were conducted with individuals involved in United Biscuits' communication management during the crisis and with key stakeholders in the business. The discussion groups were organized into two categories: former Fontaneda workers and inhabitants of Aguilar de Campoo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca
Matèria: Comunicació en l'empresa
Publicat a: Comunicació (Barcelona), Núm. 25 (Desembre 2008) , ISSN 2014-0444

DOI: 10.2436/20.3008.01.49


9 p, 120.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Publiradio
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2014-05-16, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir