Web of Science: 0 citations, Scopus: 1 citations, Google Scholar: citations
La transferencia de contenidos matemáticos a contextos científicos : el concepto de función
Burgoa Etxaburu, Miren Begoñe

Additional title: La transferència de continguts matemàtics a contextos científics : el concepte de funció
Additional title: Transfer content mathematical scientific contexts : the concept of function
Date: 2014
Abstract: Esta investigación parte de la necesidad de profundizar sobre las relaciones entre las Ciencias y las Matemáticas en relación con la transferencia de conocimientos entre ambas áreas. Con tal fin, la presente tesis aborda la problemática de la transferencia entre los contenidos de estas dos disciplinas separadas en el currículo pero que están interrelacionadas, ya que los conocimientos matemáticos y los científicos se requieren biunívocamente para el desarrollo de ambos. La Ciencia necesita de los saberes matemáticos para modelizar la realidad y las Matemáticas adquieren mayor sentido en tanto y cuanto son útiles para esta finalidad.
Abstract: Aquesta investigació parteix de la necessitat d'aprofundir sobre les relacions entre les Ciències i les Matemàtiques en relació amb la transferència de coneixements entre les dues àrees. Amb aquesta finalitat, la present tesi aborda la problemàtica de la transferència entre els continguts d'aquestes dues disciplines separades en el currículum però que estan interrelacionades, ja que els coneixements matemàtics i els científics es requereixen biunívocament per al desenvolupament de tots dos. La Ciència necessita dels sabers matemàtics per modelitzar la realitat i les matemàtiques adquireixen més sentit en tant i quant són útils per a aquesta finalitat.
Abstract: This research tests the need to elaborate on the relationship between science and Mathematics in relation to the transfer of knowledge between the two areas. To this end, the This thesis addresses the issue of the transfer between the contents of these two disciplines separated in the curriculum but are interrelated, since the mathematical knowledge and the biunivocally scientists need for the development of both. Science needs knowledge mathematicians to model reality and mathematics take on more meaning as long as it are useful for this purpose.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Didàctica ; Matemàtiques ; Educació ; Didactic ; Mathematics ; Education ; Didáctica ; Matemáticas ; Educación
Published in: Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 703-704, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v32-n3-burgoa
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287571
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v32-n3-burgoa
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1525


2 p, 127.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2014-11-04, last modified 2022-12-12



   Favorit i Compartir