Aprenent a definir el concepte de força en col·laboració assistida per ordinador
Hinojosa, Julià. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))

Data: 2009
Resum: La discussió és una de les formes que utilitzem per comprovar la consistència dels propis raonaments, i a través d'ella es possibilita la seva evolució estimulant l'autorregulació amb la que l'alumne construeix el seu coneixement a partir de la interacció amb d'altres. En aquesta comunicació es presenta l'anàlisi d'una pràctica per a la construcció del concepte de força de forma col·laborativa mitjançant l'ajut de les TIC. Es proposa a l'alumnat compartir i discutir a través d'un fòrum virtual la informació que trobin en diferents fonts i de diferents modes comunicatius. En l'anàlisi del fòrum es pot veure com els alumnes construeixen la pròpia definició contrastant amb la seva experiència i posant en crisi les concepcions alternatives. Molts alumnes destaquen la potència del mitjà en tant que els interpel·la i ajuda a construir una definició comprensible als seus ulls.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 770-774, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/293838


5 p, 44.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-02-23, darrera modificació el 2022-09-04



   Favorit i Compartir