Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Combinar la escuela con trabajo a tiempo parcial. Resultados empíricos de Alemania
van Santen, Eric
Fillisch, Benjamin
Tully, Claus J.

Títol variant: Combinar l'escola amb feina a temps parcial. Resultats empírics d'Alemanya
Títol variant: Combining school with part-time work : Empirical findings from Germany
Data: 2015
Resum: En el presente artículo se pretende esbozar el estado actual de las investigaciones sobre el empleo a tiempo parcial de estudiantes escolares. Los datos con respecto a Alemania se derivan de la encuesta AID:A con una población de estudiantes de entre 13 y 17 años (N = 2,763). Puesto que el motivo principal por el que los jóvenes deciden trabajar mientras estudian es ganar dinero, se han incluido en este estudio datos sobre su situación económica con y sin trabajo. Aproximadamente un tercio de los estudiantes trabajan. Éstos intervienen simultáneamente en distintos mundos (la escuela, la familia, los grupos de iguales, la cultura juvenil, el ambiente laboral). La proporción de jóvenes escolares que trabajan aumenta notablemente con la edad. Este hecho no afecta a sus compromisos voluntarios ni al rendimiento escolar. Los alumnos de familias con rentas más bajas trabajan con más frecuencia, pero obtienen menos ingresos que los alumnos de familias de rentas más altas. En términos generales, los empleos a tiempo parcial permiten a los jóvenes tener un mayor margen de maniobra en su presupuesto. Esto a su vez facilita su participación en una cultura juvenil basada en el consumo. Este artículo finaliza con una reflexión sobre los déficits en la investigación y lanza un debate sobre el desarrollo previsto en el mercado de trabajo a tiempo parcial.
Resum: En aquest article es pretén esbossar l'estat actual de les investigacions sobre l'ocupació a temps parcial d'estudiants escolars. Les dades respecte d'Alemanya es deriven de l'enquesta AID:A amb una població d'estudiants d'entre 13 i 17 anys (N = 2,763). Atès que el motiu principal pel qual els joves decideixen treballar mentre estudien és guanyar diners, s'han inclòs en aquest estudi dades sobre la seva situació econòmica amb o sense feina. Aproximadament un terç dels estudiants treballen. Aquests intervenen simultàniament en diferents mons (l'escola, la família, els grups d'iguals, la cultura juvenil, l'ambient laboral). La proporció de joves escolars que treballen augmenta notablement amb l'edat. Aquest fet no afecta els seus compromisos voluntaris ni el rendiment escolar. Els alumnes de famílies amb rendes més baixes treballen amb més freqüència, però obtenen menys ingressos que els alumnes de famílies de rendes més altes. En termes generals, les feines a temps parcial permeten als joves tenir un marge de maniobra més gran en el seu pressupost. Això alhora facilita la seva participació en una cultura juvenil basada en el consum. Aquest article acaba amb una reflexió sobre els dèficits en la investigació i llança un debat sobre el desenvolupament previst en el mercat de treball a temps parcial.
Resum: This article begins by outlining the current state of research into the issue of part-time work taken by secondary school students. The findings for Germany are based on a childhood and youth survey (AID:A). The survey population comprises school students aged 13 to 17 (N = 2,763). As young people's primary motive for taking a job while at school is to earn income, their financial position with and without jobs is included in the study. About one third of the students have jobs. Thus young people operate simultaneously in parallel worlds (school, family, peer group, youth culture, work environment). The proportion of school students with jobs increases markedly with age. No detriment to voluntary commitments or school achievement results from having a job. Students from lower-income households take jobs more frequently, but earn less income from them than do students from higher-income households. In broad terms, part-time jobs provide appreciable additional freedom of manoeuvre in young people's budgets. This in turn facilitates participation in consumption-based youth culture. The article ends with a reflection on research deficits and a discussion of anticipated developments in the part-time labour market.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Rendiment escolar ; Pressupost ; Estudiants ; Feina ; Joves ; Condicions econòmiques ; School performance ; Budget ; Students ; Job ; Youth ; Economic conditions ; Rendimiento escolar ; Presupuesto ; Estudiantes ; Trabajo ; Jóvenes ; Condiciones económicas
Publicat a: Papers : revista de sociologia, Vol. 100 Núm. 2 (abril-juny 2015) , p. 237-258 (Artículos) , ISSN 2013-9004

Adreça original: https://papers.uab.cat/article/view/v100-n2-van-saten-fillisch-tully
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Papers/article/view/290218
DOI: 10.5565/rev/papers.2082


22 p, 282.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Papers
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-04-07, darrera modificació el 2022-07-31



   Favorit i Compartir