Web of Science: 0 citations, Scopus: 1 citations, Google Scholar: citations
Evaluación de los conocimientos didáctico-matemáticos para la enseñanza de la probabilidad de los profesores de educación primaria en activo
Vásquez Ortiz, Claudia

Date: 2015
Abstract: La finalidad de esta investigación es evaluar el conocimiento didáctico-matemático para la enseñanza de la probabilidad que poseen los profesores de Educación Primaria en activo. Este propósito cobra importancia si consideramos que la probabilidad se ha incorporado de forma progresiva en el currículo escolar de numerosos países (NCTM, 1989; NCTM, 2000; CCSSI, 2010; MEC, 2007; MINEDUC, 2012), lo que representa un verdadero desafío para el profesorado en activo, sobre todo para los maestros de Educación Primaria, quienes en su mayoría no han recibido preparación sobre la probabilidad y su didáctica durante su formación inicial.
Abstract: La finalitat d'aquesta recerca és avaluar el coneixement didàctic-matemàtic per a l'ensenyament de la probabilitat que posseeixen els professors d'Educació Primària en actiu. Aquest propòsit cobra importància si considerem que la probabilitat s'ha incorporat de forma progressiva en el currículum escolar de nombrosos països (NCTM, 1989; NCTM, 2000; CCSSI, 2010; MEC, 2007; MINEDUC, 2012), la qual cosa representa un veritable desafiament per al professorat en actiu, sobretot pels mestres d'Educació Primària, els qui en la seva majoria no han rebut preparació sobre la probabilitat i la seva didàctica durant la seva formació inicial.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Ressenya ; recerca ; Versió publicada
Subject: Conocimiento didáctico-matemático ; Probabilidad ; Coneixement didàctic-matemàtic ; Probabilitat ; Didactic-mathematical knowledge ; Probability
Published in: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 2 (2015) , p. 255-256 (Tesis Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v33-n2-vasquez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/293276
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v33-n2-vasquez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1715


2 p, 116.5 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles
Articles > Reviews

 Record created 2015-06-08, last modified 2022-12-13



   Favorit i Compartir