Cogenerative dialogues as a tool for evaluation in education for sustainability : empowering community actors through join reflection on practice
Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)

Fecha: 2012
Resumen: The focus of the collaboration is the evaluation of education for sustainability activities which are part of a local ES program offered by the municipality of Sant Cugat del Vallès. The principles that act as background of this evaluation are the following: (a) the evaluation as an inclusive activity that takes into account the diversity of community actors' views; (b) the learning of life styles more committed towards the sustainability of the planet; and (c) the integration of social, cultural, economical and natural dimensions involved in the problematization of ES activities. The main contribution of this initiative is the creation of an evaluation tool called DICES (Cogenerative Dialogues for ES) based on a participatory and interactive approach among all stakeholders with the aim of negotiating quality criteria for ES activities. This tool has been inspired by the work of Roth & Tobin (2001) who first used cogenerative dialogues in teacher education.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Pòster de congrés
Materia: School comunity collaboration ; CoDeS ; Sustainability ; ES ; Sant Cugat del Vallès ; ES activities ; ES activities ervaluation ; Evaluation tool ; DICES ; Cogenarative dialog ; Quality criteria ; Teacher education
Publicado en: CoDeS Working Conference "Collaboration of Community and School for Sustainable Development". Viena, Austria, : 2012



1 p, 305.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Gresc@ (Grupo de Investigación en Educación para la Sostenibilidad, Escuela y Comunidad)
Contribuciones a jornadas y congresos > Pósters

 Registro creado el 2015-07-07, última modificación el 2024-05-21



   Favorit i Compartir