Auditory and visual effects on visual attention and on comprehension of electronic magazines. Study with eye tracker technology
Zhang, Bing
Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Zhang, Min

Date: 2015
Abstract: The aim of this study is to know how visual and auditory stimuli influence the visual attention of the electronic magazines and to study if this kind of stimuli influences the comprehension of the text. With the eye tracking technique, orthogonal design and regression model, this paper, analyzed the audience's eye movement when reading Chinese e-magazine under visual and auditory stimulations. The findings obtained in this study reveal a better knowledge of the e-magazine reading behavior.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Document: Pòster de congrés
Subject: Eye tracker ; Visual attention ; Audiovisuals codes ; Digital communication ; Reading ; E-magazines
Published in: Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015



Poster
1 p, 2.2 MB

Abstract
1 p, 50.0 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Research Group on Psychology, Communication & Advertising (PCA)
Contributions to meetings and congresses > Posters

 Record created 2015-07-29, last modified 2022-06-04



   Favorit i Compartir