Google Scholar: cites
Algunas dificultades en torno a la conservación de la energía
Solbes, J.
Tarín, F.

Data: 1998
Resum: The subject of energy is a very important part of a physics course, as it provides a clear link between the different sections of physics. In this paper we analyze the teaching and learning of energy at secondary level and we show that traditional methods to teach energy: a) do not consider students misconceptions, b) introduce energy conservation in mechanics and thermodynamics but do not clarify if it is a theorem or a principle, and c) do not present the conservation of energy as a general principle of the whole physics. Finally, a new approach to energy teaching is showed.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 3 (1998) , p. 387-397, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21544
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v16-n3-solbes-tarin
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4115


11 p, 60.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir