El professorat de suport a l'aula ordinària en educació secundària. : Informe de recerca
Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Villalonga, Xavier (IES Rovira-Forns (Santa Perpètua de Mogoda))
Carreras, Montserrat (IES Rovira-Forns (Santa Perpètua de Mogoda))

Data: 2015
Resum: Aquest treball surt de la relació de l'Institut Rovira-Forns de Santa Perpètua de la Mogoda amb el màster de psicopedagogia de la UAB, al ser considerat com un centre de pràctiques. Durant el temps que dura aquesta relació, l'Institut ha mostrat el seu interès per millorar l'atenció de l'alumnat amb necessitats educatives específiques (NEE) en el context de l'aula ordinària. Des de la Unitat de Suport a l'Educació Especial (USEE) de l'Institut es plantegen quines estratègies de millora es podria introduir per facilitar la col·laboració entre aquest equip i el professorat de matèria de l'aula ordinària en relació amb els alumnes que són atesos a la USEE. Actualment ja es porten a terme algunes actuacions en aquest sentit, però consideren que encara hi ha un treball a fer per poder millorar l'aprenentatge i la participació de l'alumnat de la USEE a l'aula ordinària. Des d'aquesta perspectiva, el que es pretén amb aquest estudi és integrar el treball col·laboratiu entre professorat de matèria i professorat USEE a la dinàmica habitual de l'Institut i començar a desenvolupar una cultura inclusiva a partir de bones pràctiques inclusives a partir de l'anàlisi de tres eixos claus: la inclusió, les actituds i creences envers la inclusió i la docència compartida.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Informe
Matèria: Inclusió ; Educació secundària ; USEE ; Docència compartida ; Necessitats educatives específiques



74 p, 1.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > CRiEDO (Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu)
Documents de recerca > Estudis

 Registre creat el 2015-11-12, darrera modificació el 2023-11-27



   Favorit i Compartir