Google Scholar: citas
Una introducción a la dinámica no lineal en enseñanza Secundaria
Alemañ Berenguer, Rafael Andrés (IES Pere M. Orts i Bosch (Benidorm))
Pérez Selles, J. F. (IES Bernat de Sarrià (Benidorm))

Fecha: 2000
Resumen: An interesting study on an approach to Physics teaching of an introduction to non-linear dynamics, at a basic level, is presented here. This study, framed on the constructivist theory of learning has led to the actual possibility of explaining in secondary clasrooms the elementary foundations of this outstanding area in modern physics. An initial exploration of the prior beliefs of pupils about mechanics and predictibility constituted the base of this attempt.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 1 (2000) , p. 141-145, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21649
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v18-n1-alemany-perez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4064


5 p, 35.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir