El desarrollo cognoscitivo de los estudiantes en el área de la naturaleza corpuscular de la materia
Benarroch Benarroch, Alicia (EU de Formación del Profesorado de Melilla)
Fecha: |
2000 |
Resumen: |
This paper aims to describe conceptual change with regard to the corpuscular nature of mattter during the development and accumulation of experience. Five levels of explicative schemes have been found, whose construction implie a progressive liberalization of macroscopic features seen in the transformation system. Examples of the different answers in each level are proposed, as well as the most usual changes between levels experimented by the students before and after explaining to them «what do scientist think» about the nature of matter. Finally, conclusions are reached for research on the conceptual change. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 2 (2000) , p. 235-246, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21663
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v18-n2-benarroch
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4042
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-09-12