Google Scholar: citas
Uso de analogías adecuadas como recurso didáctico para la comprensión de los fenómenos electroquímicos en el nivel universitario inicial
Vasini, Enrique Julio
Donati, Edgardo Rubén

Fecha: 2001
Resumen: In this paper, we propose a complementary strategy to introduce electrochemical cells in introductory courses of chemistry. Frequently some of the concepts related to electrochemical processes, such as electric work, reversible and irreversible changes, maximum work and differences and similarities between galvanic and electrolytic cells among others, are poorly developed in this kind of courses. We propose, for the introductory treatment of these concepts, an analogy between isothermal expansion of a perfect gas and an electrochemical process. The analogy is qualitatively and quantitatively discussed.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 3 (2001) , p. 471-477, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21771
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v19-n3-vasini-donati
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.3995


7 p, 195.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir