Google Scholar: cites
Las competencias del gestor del conocimiento en entornos formativos virtuales. Un modelo para su construcción participativa
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
García San Pedro, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Títol variant: Les competències del gestor del coneixement en entorns formatius virtuals
Títol variant: Competence's model of knowledge manager in a network environment
Data: 2006
Resum: El presente artículo, enmarcado dentro del Proyecto Accelera, propone un modelo de áreas de competencias del gestor del conocimiento en una plataforma de trabajo en redes virtuales. Concebimos las áreas de competencias desde una perspectiva holística, donde la persona, en este caso el gestor del conocimiento, vinculada a su entorno de forma activa y comprometida, se convierte en el centro de referencia para su definición. El modelo se caracteriza por ser contextualizado y abierto, capaz de adaptarse a las características de una organización que pretenda definir las competencias del gestor del conocimiento en forma participativa.
Resum: El present article, emmarcat dins del Projecte Accelera, proposa un model d'àrees de competències que ha de tenir el gestor del coneixement en una plataforma de treball en xarxes virtuals. Concebem les àrees de competències des d'una perspectiva holística, on la persona, en aquest cas el gestor del coneixement, vinculada al seu entorn de forma activa i compromesa, es converteix en el centre de referència per a la seva definició. El model es caracteritza per ser contextualitzat i obert, capaç d'adaptar-se a les característiques d'una organització que pretengui definir les competències del gestor del coneixement de forma participativa.
Resum: This paper, framed within the Accelera Project, proposes a Competence's Model of Knowledge Manager in a network environment. We conceive the areas of competences from an holistic perspective, where the person, in this case the Knowledge Manager, plays an active and engaged role among his/her learning community and becomes the reference for its definition. The most relevant characteristics of this Model are its possibility to be contextualised and its opening, that allow be adapted to any organization which pretends to define the Knowledge Manger's Competences in a participative way.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Competencias ; Gestor del conocimiento ; Moderador ; Redes de aprendizaje ; Entorno virtual de enseñanza-aprendizaje ; Modelo holístico ; Competències ; Gestor del coneixement ; Xarxes d'aprenentatge ; Entorn virtual d'ensenyament-aprenentatge ; Model holístic ; Competences ; Knowledge manager ; Moderator ; Learning networks ; Virtual environments of teaching-learning ; Holistic model
Publicat a: Educar, N. 37 (2006) p. 101-122, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/58023
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v37-gairin-armengol-garcia
DOI: 10.5565/rev/educar.191


22 p, 116.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > CRiEDO (Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu)
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-04-24, darrera modificació el 2023-10-30



   Favorit i Compartir