Web of Science: 5 cites, Google Scholar: cites
Defining and Creating Organizational Knowledge Performance
Watkins, Karen E. (University of Georgia)

Títol variant: Definición y creación del desempeño del aprendizaje organizativo
Títol variant: Definició i creació de l'acompliment de l'aprenentatge organitzatiu
Data: 2017
Resum: The literature on organizational learning has been described as "volcanic" (Easterby-Smith, Crossan & Nicolini, 2000) because of the persistent volume of studies on the construct, and some refer to it as a core idea in organizational theory (Prange, 1999). Yet, there has been conceptual and definitional confusion (Crossan, Lane & White, 1999; Templeton, Lewis & Snyder, 2002). In this paper, I trace the evolution of the theory of organizational learning to its manifestation in theories of the learning organization and the consequent impact on knowledge performance. The ideas of a learning organization or of organizational learning capability help leaders translate organizational learning into organizational capacities. Finally, the role of informal learning as a strategy to create a learning culture and enhance knowledge performance is explored.
Resum: La literatura sobre el aprendizaje organizativo ha sido descrita como «volcánica» (Easterby- Smith, Crossan y Nicolini, 2000) por los continuos estudios existentes sobre su constructo y por los que tienen como tema principal las teorías organizativas (Prange, 1999). No obstante, existen controversias en su definición y conceptualización (Crossan, Lane y White, 1999; Templeton, Lewis y Snyder, 2002). Al respecto, en este artículo se describe la evolución de la teoría del aprendizaje organizativo en las teorías de las organizaciones que aprenden y su consiguiente impacto en el conocimiento. Sin duda, las bases de la organización que aprende o de la capacidad de aprender de las organizaciones ayudan a los líderes a transformar el aprendizaje organizativo en capacidades organizativas. El artículo concluye con el rol del aprendizaje informal entendido como estrategia para crear una cultura de aprendizaje y para potenciar el conocimiento.
Resum: La literatura sobre l'aprenentatge organitzatiu ha estat descrita com a «volcànica» (Easterby- Smith, Crossan i Nicolini, 2000) pels continus estudis existents sobre el seu constructe i pels que tenen com a tema principal les teories organitzatives (Prange, 1999). No obstant això, existeixen controvèrsies en la definició i conceptualització d'aquest terme (Crossan, Lane i White, 1999; Templeton, Lewis i Snyder, 2002). En aquest article es descriu l'evolució de la teoria de l'aprenentatge organitzatiu en les teories de les organitzacions que aprenen i el seu consegüent impacte en el coneixement. Sens dubte, les bases de l'organització que aprèn o de la capacitat d'aprendre de les organitzacions ajuden els líders a transformar l'aprenentatge organitzatiu en capacitats organitzatives. L'article conclou amb el rol de l'aprenentatge informal entès com a estratègia per crear una cultura d'aprenentatge i per potenciar el coneixement.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Learning organizations ; Knowledge performance ; Informal learning ; Organizaciones que aprenden ; Conocimiento ; Aprendizaje informal ; Organitzacions que aprenen ; Coneixement ; Aprenentatge informal
Publicat a: Educar, Vol. 53 Núm. 1 (2017) , p. 211-226 (Puntos de vista) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v53-n1-watkins
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/317277
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/v53-n1-watkins
DOI: 10.5565/rev/educar.811


16 p, 297.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-01-10, darrera modificació el 2022-12-16



   Favorit i Compartir