Espaços locais e consumo de nova tecnologia : uma aproximaçao quantitativa ao desenvolvimento da sociedade da informaçao
Murciano, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona)

Additional title: Espacios locales y el consumo de nueva tecnologia: una aproximación quantitativa al desarollo de la sociedad de la información
Additional title: Local spaces and consumption of new technology: a quantitative approach to the development of information society
Date: 2010
Abstract: O artigo avalia as contribuições mais importantes dos principais modelos de análises internacionais que estudam o desenvolvimento da sociedade da informação, baseados nos consumos relacionados com as novas tecnologias. O autor propõe o modelo denominado Localcom, baseado em nove categorias e 24 indicadores empíricos, com os quais estuda o grau de desenvolvimento e o consumo tecnológico em nove comunidades autônomas na Espanha.
Abstract: El artículo evalúa las aportaciones más destacadas de los principales modelos internacionales que analizan el desarrollo de la sociedad de la información, basados en los consumos relacionados con las nuevas tecnologías. El autor propone un modelo denominado Localcom, basado en nueve categorías y veinticuatro indicadores empíricos, con los que estudia el grado de desarrollo y el consumo tecnológico en nueve comunidades autónomas en España.
Abstract: The paper evaluates the most outstanding contributions of the main models of international analyses which study the development of information society, based upon on consumption related to the new technologies. The author proposes the model denominated Localcom, based upon nine (9) categories and twenty-four (24) empirical indicators, with which he analyses the degree of development and the technological consumption in nine autonomous communities in Spain.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Portuguès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Indicadores quantitativos ; Sociedade da informação ; Consumo de tecnologia ; Modelo Localcom ; Sociedad de la información ; Consumo de tecnología ; Quantitative indicators ; Information society ; Consumption of technology ; Localcom model
Published in: Comunicaçao, mídia e consumo, Vol. 7 Núm. 19 (2010) , p. 125-157, ISSN 1806-4981

Adreça alternativa: https://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/article/view/198


34 p, 676.6 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Laboratori de Prospectiva i Recerca en Comunicació, Cultura i Cooperació (LAPREC)
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2017-06-29, last modified 2023-09-07



   Favorit i Compartir