Google Scholar: cites
Apps i automatismes, oportunitats amb propòsit per a l'aprenentatge de la Tecnologia mitjançant projectes
Villar, Jordi (Institut Badalona VII (Badalona, Catalunya))
Zurita i Món, Sílvia (Institut de Tordera (Tordera, Catalunya))
Giménez, Francesc (Institut de Gurb (Gurb, Catalunya))

Data: 2017
Resum: La creativitat i les TIC són elements clau del procés tecnològic que poden incloure's en l'ensenyament de la Tecnologia mitjançant metodologies com l'Aprenentatge Basat en Projectes. Aquesta metodologia permet el desenvolupament de projectes oberts a noves solucions creatives. En aquest article es proposen tres projectes en els que alumnes de diferents centres afronten reptes concrets (gestionar una cantina, fer una banda musical robòtica, dissenyar una App) instrumentalitzant els coneixements de programació i dissenyTIC de manera creativa. Es discuteixen les aportacions d'aquest tipus d'activitats i es proposen orientacions per al seu desenvolupament.
Resum: Creativity and ICTs are key elements of the Technologic process that can be included in Technology teaching through Project-Based Learning Methodologies. This didactic approach allow to develop projects open to new solutions, creative and innovative. In this articlewe propose three projectes applied in secondary schools where students solve problems (managing a bar, creating and atomated music band, designing of an App), using and developing knowledges about programming and ICT-mediated design. We discuss the propertiesof this kind of activities and propose advices to develop similar activities.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Creativitat ; TICs ; ABP ; Apps ; Creativity ; ICTs ; PBL
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 29-34 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n33-villar-zurita-gimenez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/327440
DOI: 10.5565/rev/ciencies.11


6 p, 155.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-09-04, darrera modificació el 2022-09-03



   Favorit i Compartir