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Social media content value for a brand : study case
Fondevila-Gascón, Joan-Francesc (Universitat Pompeu Fabra)
Mir Bernal, Pedro
Rom Rodríguez, Josep A. 1963- (Universitat Ramon Llull)

Additional title: Valor del contenido de medios sociales para una marca : estudio de caso
Date: 2018
Abstract: This article aims to study the effects of the social media posts of sports brand (Nike) on the target audience and focusing in Facebook and Instagram, part of the top three most popular social media sites used by teenagers and young adults in the USA. We look at the content of the post (both the photo and caption) and analyze the audience's responses. We conclude celebrity endorsements have the ability to enhance a brand image, adding further credibility and encouraging User-Generated Content (UGC) and generating more responses in terms of number of likes, hashtags, comments, shares and views.
Abstract: Este artículo pretende estudiar los efectos de los posts de medios sociales de una marca deportiva (Nike) en su público objetivo en Facebook e Instagram, dos de los tres medios sociales más populares utilizados por adolescentes y adultos jóvenes en los EE. UU. Observamos el contenido del post (foto y texto) y analizamos las respuestas del público. Concluimos que la promoción de celebridades mejora la imagen de marca, aportando mayor credibilidad, promoviendo el Contenido Generado por el Usuario y generando más respuestas en términos de número de "Me gusta", hashtags, comentarios, acciones y visionados.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Social media ; Digital advertising ; Sports brands ; Digital communication ; User-generated content (UGC) ; Medios sociales ; Publicidad digital ; Marcas deportivas ; Comunicación digital ; Contenido generado por el usuario (UGC)
Published in: Questiones publicitarias, Vol. 1 Núm. 21 (2018) , p. 21-26 (Ensayos) , ISSN 1988-8732

Adreça original: https://www.questionespublicitarias.es/article/view/v1-n21-fondevila-mir-rom
DOI: 10.5565/rev/qp.298


6 p, 203.3 KB

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 Record created 2018-02-15, last modified 2022-11-30



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