La Aptitud musical y numérica durante la adolescencia : aplicación del test de Seashore y el factor -N- del Bat-7 a un estudio comparativo
Vert Alcover, Carles
Serrano Pau, Carrasumada, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació

Publicació: [Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
Descripció: 1 recurs en línia (292 pàgines)
Resum: Realizamos un trabajo de campo con 200 alumnos de 1º, 2º, 3º y 4º de Educación Secundaria, y les aplicamos dos pruebas: el Test de aptitud musical de Seashore, y el Test de aptitud numérica del BAT-7; una vez analizados los resultados observamos que existe una relación intrínseca entre el nivel de aptitud musical y numérica de los participantes; respecto al género, no se observan diferencias estadísticamente significativas entre los participantes masculinos y femeninos, y que el nivel educativo ejerce una influencia positiva en la discriminación de las variables que miden la aptitud musical y numérica.
Resum: We performed a fieldwork with 200 students of 1st, 2nd, 3rd and 4th of Secondary Education, and we applied two tests: the Seashore Musical Aptitude Test, and the BAT-7 Numerical Aptitude Test; once the results were analyzed we observed that there is an intrinsic relationship between the level of musical and numerical aptitude of the participants; with respect to gender, there are no statistically significant differences between male and female participants, and that the educational level exerts a positive influence on the discrimination of variables that measure musical and numerical aptitude.
Nota: Departament responsable de la tesi: Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Nota: Tesi. Doctorat. Universitat Autònoma de Barcelona. 2017.
Drets: ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
Llengua: Castellà
Document: Tesi doctoral ; Versió publicada
Matèria: Matemàtica, Aptitud per a la ; Música, Aptitud per a la ; Estudiants d'educació secundària ; Psicologia ; Adolescents
ISBN: 9788449076770

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/458015


293 p, 9.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2018-03-05, darrera modificació el 2022-05-07



   Favorit i Compartir