Google Scholar: citas
La certificación profesional : algunas reflexiones y cuestiones a debate
Ruíz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Título variante: La certificació professional : algunes reflexions i qüestions a debat
Título variante: Professional Certification : some Reflections and Critical Aspects
Fecha: 2006
Resumen: Podemos afirmar que la certificación de competencias es actualmente uno de los temas centrales en el discurso y la reflexión sobre la formación y el trabajo. Los cambios constantes del contexto, la preocupación por la mejora de la calidad de la formación, los nuevos giros hacia la construcción del Espacio Europeo para la formación y el trabajo nos conduce justificadamente a hablar de movilidad laboral y formativa, entre otras. Esta realidad no es posible si no se articulan procesos transparentes, coherentes y viables de evaluación y certificación de las competencias profesionales. El artículo que se presenta reflexiona sobre la certificación profesional y propone algunas cuestiones en relación con la articulación de procesos evaluativos que nos conduzcan a la certificación de competencias, de aquellas que se adquieren como resultado de situaciones formales, y de aquellas otras que se adquieren mediante situaciones no formales e informales.
Resumen: Podem afirmar que la certificació de competències és actualment un dels temes centrals en el discurs i en la reflexió al voltant de la formació i del treball. Els canvis constants del context, la preocupació per la millora de la qualitat de la formació, els nous plantejaments conduents a la construcció de l'Espai Europeu per a la formació i el treball, ens condueixen justificadament a parlar de mobilitat laboral i formativa, entre d'altres aspectes. Aquesta realitat no és possible si no s'articulen processos transparents, coherents i viables d'avaluació i certificació de les competències professionals. L'article que es presenta reflexiona sobre la certificació professional i proposa algunes qüestions relacionades amb l'articulació de processos avaluatius conduents a la certificació de competències, de les que s'adquireixen com a resultat de situacions formals així com de les que s'adquireixen mitjançant situacions no formals i informals.
Resumen: Nowadays, the certification of competences is one of the basic topics when we talk and think about training and work. We could analyse labour and training mobility as a consequence of constant changes in context, the improvement in the quality of training, the new ways in training and work in european area. The fact of the matter is that it's necssary that some clear, viable and right process in assesment and certification of competences have been achieved. This article is about professional certification and it proposes some questions about assesment process that allow to certificate some competences, both institutional training and derived by experience.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Evaluación de competencias ; Certificación profesional ; Certificación de la experiencia ; Avaluació de competències ; Certificació professional ; Certificació de l'experiència ; Competences ; Assessment ; Professional and experience certification
Publicado en: Educar, N. 38 (2006) p. 133-150, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/72352
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v38-ruiz
DOI: 10.5565/rev/educar.172


18 p, 100.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Educar
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2007-07-12, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir