L'Educació postobligatòria a Catalunya : eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO
Subirats, Joan (Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Chela Alvarez, Xenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- (Universitat Oberta de Catalunya)
Albaigés, Bernat (Síndic de Greuges)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya)
Catalunya. Departament d'Educació

Publicación: Barcelona : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2010
Descripción: 137 p.
Resumen: El sistema educatiu català (i també l'espanyol) presenta un nombre de joves que acaben l'ensenyament secundari obligatori (ESO) sense graduació, així com també un desinterès de bona part d'aquest jovent a continuar formant-se posteriorment. Així, segons dades de l'any 2008 (IDESCAT), la taxa mitjana de persones de 18 a 24 anys que han completat l'ESO i que no continuen estudis posteriors és del 31,4% a Catalunya (un punt per sobre de la mitjana espanyola), enfront del 15,2% de la mitjana dels països de la Unió Europea (UE-27). La classe social de la família i el sexe de l'alumnat, ¿són factors que contribueixen a explicar aquest assoliment educatiu i formatiu del jovent? Les expectatives de l'alumnat de 4t d'ESO i de 2n de batxillerat i dels cicles formatius de formació professional, ¿estan relacionades amb la desigualtat social? ¿Fins a quin punt la cruïlla que suposa el pas de l'educació postobligatòria és un encreuament de camins amb dificultats de decisió i d'elecció per al jovent? ¿Quin paper juguen la procedència de l'alumnat, el context familiar i el context socioeconòmic en aquesta presa de decisió, en l'elecció dels itineraris formatius posteriors i durant tota la secundària postobligatòria? El número 15 de la col·lecció "Informes d'Avaluació" tracta de respondre totes aquestes preguntes, que considerem claus en uns temps com els actuals, en què cada cop es fa més urgent i necessari apujar el nivell formatiu i educatiu de la societat catalana en general i, de manera especial, dels més joves.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Colección: Informes d'avaluació ; 15
Documento: Llibre
Materia: Avaluació educativa ; Catalunya ; Educació secundària ; Avaluació ; Igualtat d'oportunitats educatives ; Estudiants d'educació secundària ; Condicions socials

Adreça alternativa: http://csda.gencat.cat/ca/arees_d_actuacio/publicacions/informes_avaluacio/15_-_educacio_postobligatoria/


138 p, 1.1 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Institute of Government and Public Policy (IGOP)
Libros y colecciones > Libros

 Registro creado el 2018-10-01, última modificación el 2024-05-07



   Favorit i Compartir