Google Scholar: cites
Una experiència d'ensenyament del temps històric
Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)

Data: 2007
Resum: En aquest article es presenta una experiència d'ensenyament del temps històric a l'escola primària. Què és el temps històric? Com s'ensenya? Com s'aprèn? Sense una comprensió del temps històric els nens i nenes no poden apropar-se a la història. La mateixa historiografia reconeix que el temps és el gran concepte de la història. És molt coneguda la frase de l'historiador Fernand Braudel (1984): 'L'historiador no s'evadeix mai del temps de la història: el temps s'adhereix al seu pensament com la terra a la pala del jardiner (. . . ). Per a l'historiador tot comença i tot acaba amb el temps'. Koselleck (1993) relaciona el temps històric amb la vida: 'Qui pretén fer-se una idea corrent del temps històric ha de prestar atenció a les arrugues d'un avi, a les cicatrius en què està present un destí de la vida passada'.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Didàctica de les Ciències Socials ; Història ; Educació Primària
Publicat a: Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 59-62, ISSN 1575-9911

Adreça original: https://revistes.urv.cat/index.php/comeduc/article/view/380
DOI: 10.17345/comeduc200759-62


4 p, 1.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2018-11-14, darrera modificació el 2021-08-08



   Favorit i Compartir