Socio-scientific issues (SSI) in initial training of primary school teachers : Pre-service teachers' conceptualization of SSI and appreciation of the value of teaching SSI
Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Data: |
2015 |
Resum: |
In the present study, we designed and implemented a research-based initial training for primary-school teachers to help them understand what Socio-Scientific Issues (SSI) are and be able to teach them. Preliminary results show that the training facilitates the development of future teachers' understanding of SSI. The challenge is to see how these positive results translate into the ability to design and implement SSI activities in real primary school classrooms. |
Nota: |
International Conference on University Teaching and Innovation, CIDUI 2014, 2-4 July 2014, Tarragona, Spain |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Socio-scientific issues (SSI) ;
Everyday science ;
Pre-service teacher education ;
SSI teaching and learning ;
Primary school |
Publicat a: |
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 196 (2015) , p. 80-88, ISSN 1877-0428 |
Adreça original: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815039932
DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.07.015
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2018-12-04, darrera modificació el 2022-10-11