Web of Science: 3 citas, Scopus: 2 citas, Google Scholar: citas
L'educació del segle XXI davant el diàleg interreligiós
Freixa-Niella, Montserrat (Universitat de Barcelona)
Rubio Hurtado, María José (Universitat de Barcelona)
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Vilà Baños, Ruth (Universitat de Barcelona)

Título variante: La educación del siglo XXI ante el diálogo interreligioso
Título variante: Twenty-first century education in light of interreligious dialogue
Fecha: 2019
Resumen: L'objectiu de la recerca presentada va ser detectar les necessitats manifestades per part d'experts acadèmics, de personal de l'administració i de tècnics d'entitats que treballen actualment el diàleg interreligiós a Catalunya. Es va seguir una metodologia qualitativa, utilitzant l'entrevista com estratègia per obtenir informació. Les persones participants procedien dels tres àmbits esmentats en l'objectiu i se les va entrevistar sobre els aspectes següents: la necessitat de clarificació conceptual del fet religiós, la necessitat de clarificació conceptual del diàleg interreligiós i els factors que el potencien, i el paper de l'educació del conjunt d'agents socioeducatius. Com a resultats de les entrevistes s'evidencia que entre els factors que potencien el diàleg interreligiós destaca el canvi d'actituds al qual s'arriba a través de la formació, que hauria de ser transversal i permanent, des de l'escola fins a l'educació superior, i seguint amb una formació contínua, principalment en aquelles professions que tenen una atenció directa amb les persones. La matèria curricular vinculada a la religió a l'escola hauria d'enfocar-se des de la diversitat religiosa i les relacions interreligioses basades en l'educació dels valors, i a l'educació superior, aprofundir en la temàtica a fi de superar prejudicis i estereotips.
Resumen: El objetivo de la investigación presentada fue la detección de las necesidades manifestadas por parte de personas expertas académicas, de personal de la administración y de personal técnico de entidades que trabajan actualmente el diálogo interreligioso en Cataluña. Se siguió una metodología cualitativa, utilizando la entrevista como estrategia de obtención de información. Las personas participantes procedían de los tres ámbitos mencionados en el objetivo y fueron entrevistadas sobre los siguientes aspectos: la necesidad de clarificación conceptual del hecho religioso, la necesidad de clarificación conceptual del diálogo interreligioso y los factores que lo potencian, y sobre el papel de la educación del conjunto de agentes socioeducativos. Como resultados de las entrevistas se evidencia que entre los factores que potencian el diálogo interreligioso destaca el cambio de actitudes al cual se llega a través de la formación, que debería ser transversal y permanente, desde la escuela a la educación superior y formación continua, principalmente en las profesiones que tienen una atención directa con las personas. La materia curricular vinculada a la religión en la escuela debería enfocarse desde la diversidad religiosa y la educación en valores; y en la educación superior, profundizar en la temática a fin de superar prejuicios y estereotipos.
Resumen: The objective of the research was to identify the needs of academic experts, administrative personnel and the technical staff of entities currently working on interreligious dialogue in Catalonia. A qualitative methodology was used and data were collected through interviews. The participants were interviewed with regard to the need for a conceptual clarification of religion, a conceptual clarification of interreligious dialogue and the factors that promote this dialogue, and the role of education of socio-educational agents. The results of the interviews show that changing attitudes through training is an important factor to promote interreligious dialogue. Such training should be transversal and permanent, and span lower to higher education as well as continuing education, particularly among professionals who work directly with people. Religious education curriculum in schools should focus on religious diversity and values, while in higher education it is necessary to address this topic in greater depth in order to overcome prejudices and stereotypes.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Diàleg interreligiós ; Religió ; Educació ; Diálogo interreligioso ; Religión ; Educación ; Interreligious dialogue ; Religion ; Education
Publicado en: Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 101-117 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v55-n1-freixa-rubio-sanchez-vila
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/348883
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/v55-n1-freixa-rubio-sanchez-vila
DOI: 10.5565/rev/educar.973


17 p, 163.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Educar
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2019-01-22, última modificación el 2023-09-13



   Favorit i Compartir