Google Scholar: cites
Ryming the Rythm and Measuring the Metre : Pooling Music & Language in the Classroom
Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)

Títol variant: Rimant el ritme i mesurant el compàs : agrupant música i llenguatge a l' aula
Títol variant: Rimando el ritmo y midiendo el compás : agrupando música y lenguaje en el aula
Data: 2018
Resum: Songs are part of the teaching-learning processes of the language. However, music can contribute much more, in line with the proposals of the European Music Portfolio project: A Creative Way into Languages (EMP-L). In this article, placing ourselves in the shared space between music and language, we present three illustrative activities of linguistic work that can be developed from music. Finally, we defend the importance of looking for teaching-learning formulas that integrate different types of languages, in a holistic, vivid, andmotivating concept of the curriculum.
Resum: Les cançons formen part dels processos d'ensenyament-aprenentatge de la llengua. Amb tot, la música pot aportar molt més, en la línia de les propostes del projecte European Music Portfolio: A Creative Way into Languages (EMP-L). En aquest article, situant-nos en l'espai compartit entre música i llengua, presentem tres activitats il·lustratives del treball lingüístic que es pot desenvolupar a partir de la música. Finalment, defensem la importància de buscar fórmules d'ensenyament-aprenentatge que integrin els diversos tipus de llenguatges, dins d'una concepció holística, vivencial i motivadora del currículum.
Resum: Las canciones forman parte de los procesos de enseñanza-aprendizaje de la lengua. Con todo, la música puede aportar mucho más, en la línea de las propuestas del proyecto European Music Portfolio: A Creative Way into Languages (EMP-L). En este artículo, situándonos en el espacio compartido entre música y lengua, presentamos tres actividades ilustrativas del trabajo lingüístico que se puede desarrollar a partir de la música. Finalmente, defendemos la importancia de buscar fórmulas de enseñanza-aprendizaje que integren los diversos tipos de lenguajes, dentro de una concepción holística, vivencial y motivadora del currículo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Music ; Language learning ; Classroom activities ; Integrated learning ; Música ; Aprenentatge de llengües ; Activitats d'aula ; Aprenentatge integrat ; Aprendizaje de lenguas ; Actividades en el aula ; Aprendizaje integrado
Publicat a: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 37-43 (Articles) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v1-n1-viladot-casals
DOI: 10.5565/rev/clil.6


7 p, 841.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-03-12, darrera modificació el 2021-08-07



   Favorit i Compartir