Web of Science: 327 citas, Scopus: 351 citas, Google Scholar: citas,
Opening up knowledge systems for better responses to global environmental change
Cornell, Sarah E. (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre)
Berkhout, Frank (Vrije Universiteit Amsterdam)
Tuinstra, Willemijn. (Planbureau voor de Leefomgeving)
Tàbara, J. David 1964- , (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Jäger, Jill (Independent (Vienna))
Chabay, Ilan (Universität Stuttgart. Department of Social Science and Technology Assessment)
de Wit, Bert (Planbureau voor de Leefomgeving)
Langlais, Richard (NORDREGIO)
Mills, David (Centre for Environment, Fisheries and Aquaculture Science (Suffolk, Anglaterra))
Moll, Peter (Peter Moll, Science Development)
Otto, Ilona M. (Potsdam-Institut für Klimafolgenforschung)
Petersen, Arthur (Vrije Universiteit Amsterdam)
Pohl, Christian (Akademie der Naturwissenschaften Schweiz. Network for Transdisciplinary Research)
van Kerkhoff, Lorrae (Australian National University. Fenner School of Environment and Society)

Fecha: 2013
Resumen: Linking knowledge with action for effective societal responses to persistent problems of unsustainability requires transformed, more open knowledge systems. Drawing on a broad range of academic and practitioner experience, we outline a vision for the coordination and organization of knowledge systems that are better suited to the complex challenges of sustainability than the ones currently in place. This transformation includes inter alia: societal agenda setting, collective problem framing, a plurality of perspectives, integrative research processes, new norms for handling dissent and controversy, better treatment of uncertainty and of diversity of values, extended peer review, broader and more transparent metrics for evaluation, effective dialog processes, and stakeholder participation. We set out institutional and individual roadmaps for achieving this vision, calling for well-designed, properly resourced, longitudinal, international learning programs.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Sustainability science ; Knowledge democracy ; Knowledge systems ; Mode 2 science
Publicado en: Environmental science & policy, Vol. 28 (April 2013) , p. 60-70, ISSN 1873-6416

DOI: 10.1016/j.envsci.2012.11.008


11 p, 1.0 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias > Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2019-03-12, última modificación el 2022-03-05



   Favorit i Compartir