Sim-biosis : di-simulando "The Sims"
Bittanti, Matteo (Università Cattolica de Milán)
Eugeni, Ruggero (Università Cattolica de Milán)

Data: 2004
Resum: The Sims (2000-2003) is a fascinating computer game that allows the user to simulate human behaviour and the triviality of everyday interactions. This essay makes sense of the appeal of what superficially looks like a virtual dollhouse. The researchers conclude that The Sims is an example of a new form of interactive narrative that allows the user to play an array of possible roles: spectator, player and intertextual author.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: DeSignis, Núm. 5 (Abril 2004) , p. 85-96, ISSN 2462-7259



7 p, 770.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > designis
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-07-02, darrera modificació el 2023-06-03



   Favorit i Compartir