Mundialització, opinió pública i identitat
Montero Sánchez, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Ferré, Teresa, trad.

Publicació: Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003
Descripció: 7 pag.
Resum: Després de l'11 de setembre de 2001, l'esforç per conformar una opinió pública global favorable a una coalició d'estats partidària de les accions encapçalades pels estats Units va topar amb la resistència d'actors en defensa d'identitats col·lectives locals. L'anàlisi proposada en aquest text incideix en la impossibilitat d'establir una opinió pública mundial si no és com a expressió del diàleg entre opinions públiques diferents. Per això, aquest capítol retrata la juxtaposició entre els processos de mundialització i la diversitat d'identitats culturals i d'opinions públiques.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2001-SGR-00165
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La segona edició, corresponent al bienni 2001‒2002, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, Fundació Jaume Bofill, Gremi de Publicitat de Catalunya, Institut d'Estudis Catalans, Oficina de Justificació de la Difusió (OJD).
Nota: En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2001-2004 (Referència de concessió 2001 SGR 00165).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Aldea Global, Documents; 1
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunicació ; Catalunya ; Mitjans de Comunicació ; Globalització ; Opinió pública ; Identitat cultural
Publicat a: Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 277-283, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/208182


8 p, 551.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-07-11, darrera modificació el 2023-10-30



   Favorit i Compartir