La ràdio
Martí, Josep Maria, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Imprint: Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005
Abstract: El bienni 2003-2004 presenta una sèrie de transformacions en el sistema radiofònic català amb conseqüències difícils de preveure. D'una banda, els emissors han augmentat, fins a unes 800 freqüències el 2005, però en un context d'estancament de l'audiència i de la inversió publicitària. La competència que es deriva d'aquesta situació es reforça, encara, amb la cerca de majors cobertures per part de les diverses cadenes, estratègia en la qual l'anomenat 'pla pilot' té un paper clau. Finalment, els canvis lligats als nous suports de difusió digital, bàsicament el DAB però també el DRM, no s'han concretat.
Note: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La tercera edició, corresponent al bienni 2003‒2004, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Diputació de Barcelona, l'Institut d'Estudis Catalans i l'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV) i RTVE-TVE Catalunya.
Note: En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2001-2004 (Referència de concessió 2001 SGR 00165); i per al període 2005-2008 (Referència de concessió 2005 SGR 00181).
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Series: Aldea Global, Documents; 2
Document: Capítol de llibre
Subject: Comunicació ; Catalunya ; Mitjans de Comunicació ; Ràdio ; FM ; DAB ; Difusió digital
Published in: Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 51-66, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/212542


16 p, 1.1 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > InCom-UAB – the Institute of Communication at the Autonomous University of Barcelona (UAB)
Books and collections > Book chapters

 Record created 2019-09-10, last modified 2023-10-30



   Favorit i Compartir