L'alfabetització informacional a la universitat
Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Perpinyà i Morera, Remei (Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents)

Publicació: Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació (InCom- UAB), 2019
Descripció: 194 pag.
Resum: L'Alfabetització Informacional (AI) es desenvolupa al llarg de tota la vida de les persones, inclosa l'etapa universitària. En aquet text es reflexiona sobre el nivell d'AI dels estudiants universitaris, els seus comportaments informacionals i les característiques del món digital que influeixen en aquestes conductes. Es fa referència especialment a tres aspectes: el protagonisme de Google i les xarxes socials com a llocs principals on informar-se, la fiabilitat i autenticitat de les fonts d'informació i la tirania dels likes. Es proposen també estratègies per implementar l'AI a la universitat.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Capítol de llibre
Matèria: Alfabetització informacional ; Alfabetització mediàtica i informacional ; MIL ; Competències informacionals ; Estudiants universitaris ; Internet
Publicat a: Com formar ciutadans crítics? : Alfabetització informacional i mediàtica, 2019, p. 91-105, ISBN 978-84-120344-3-1

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/212578


15 p, 311.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Gabinet de Comunicació i Educació
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-09-10, darrera modificació el 2023-07-11



   Favorit i Compartir