Transformacions i tendències de la indústria editorial a Catalunya
Cullell i Muniesa, Rosa (Grup 62)
Clemares i Roca, Sílvia (Grup 62)

Publicación: Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions. 2005
Resumen: La indústria editorial a Catalunya s'adreça a dos mercats ben diferenciats: el de la llengua catalana i el de la llengua castellana. L'espai en què es mou l'edició en català, però, és més reduït, i li és difícil competir amb igualtat amb l'edició en castellà, en un context de saturació del mercat per les novetats, taxes de devolució elevades, tiratges baixos i, per tant, costos d'edició més alts. A més, l'àmplia oferta d'oci i la reducció progressiva de lectors plantegen nous problemes per al futur del sector.
Ayudas: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2001-SGR-00165
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2005-SGR-00181
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La tercera edició, corresponent al bienni 2003‒2004, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Diputació de Barcelona, l'Institut d'Estudis Catalans i l'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV) i RTVE-TVE Catalunya.
Nota: En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2001-2004 (Referència de concessió 2001 SGR 00165); i per al període 2005-2008 (Referència de concessió 2005 SGR 00181).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Colección: Aldea Global, Documents; 2
Documento: Capítol de llibre
Materia: Comunicació ; Catalunya ; Mitjans de Comunicació ; Indústria editorial ; Llibre
Publicado en: Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 309-317, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/212542


10 p, 685.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Instituto de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Barcelona (InCom-UAB)
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2019-09-10, última modificación el 2023-10-30



   Favorit i Compartir