L'aprenentatge del xinès : propostes didàctiques dirigides a nens
Bassach Pla, Anna
Liao Pan, Shu-Ching, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Títol variant: El aprendizaje de chino : propuestas didácticas dirigidas a niños
Títol variant: Learning Chinese : Didactic Proposals aimed at Children
Data: 2019
Resum: En aquest treball es presenten les principals teories de pedagogia infantil de les últimes dècades per tal de conèixer quines són les necessitats primordials en una classe de xinès com a llengua estrangera per nens. Es resumeixen les característiques principals de la llengua xinesa a tenir en compte en una classe de llengua estrangera i s'analitzen dues metodologies d'ensenyament del xinès. Finalment, es proposen un seguit d'unitats didàctiques adequades per a classes de xinès com a llengua estrangera per nens. Totes consten d'un mateix fil argumental: el conte de L'erugueta goluda d'Eric Carle. Les classes estan organitzades a partir de rutines, és a dir, moltes de les activitats es repeteixen a cada sessió. Tot i això, cada activitat conté petites variacions depenent de la sessió, per tal d'incrementar la dificultat però també per oferir a l'alumne un gran ventall de situacions i contextos similars als que es trobarà a la vida real.
Resum: En este trabajo se presentan las principales teorías de pedagogía infantil de las últimas décadas para llegar a conocer cuáles son las necesidades primordiales en una clase de chino como lengua extranjera para niños. Se resumen las características principales de la lengua china que hay que tener en cuenta en la clase de lengua extranjera, y se analizan dos metodologías de enseñanza del chino. Finalmente, se propone una serie de unidades didácticas para una clase de chino como lengua extranjera para niños. Todas las unidades contienen el mismo hilo argumental: el cuento de La oruga muy hambrienta de Eric Carle. Las clases están organizadas a partir de rutinas, es decir, muchas de las actividades se repiten sesión tras sesión. Aun así, cada actividad contiene pequeñas variaciones de una clase a otra, para así incrementar la dificultad pero también para ofrecer al alumno un amplio abanico de situaciones y contextos similares a los que se enfrentará en la vida real.
Resum: This thesis presents the main theories of child pedagogy of the last decades in order to learn which are the main needs in a class of Chinese as a foreign language for kids. It also sums up the main characteristics of the Chinese language that must be kept in mind in a foreign language classroom aimed at kids. Two different teaching methodologies of Chinese are analyzed for the same aim. After that, there is a proposal for a series of lesson plans for a class of Chinese as a foreign language for kids. All of them have the same storyline: the children's storybook The Very Hungry Caterpillar by Eric Carle. The classes are organized with routines, which means that many of the activities are repeated in every lesson. However, every activity has small variations throughout the lessons in order to increase the difficulty but also to offer the students a wide range of situations and contexts similar to those they will face in real life.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Titulació: Traducció i Interpretació [2500249]
Pla d'estudis: Estudis d'Àsia Oriental [0]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Xinès ; Ensenyament ; Didàctica ; Nens ; Pedagogia ; Joc ; Chino ; Enseñanza ; Ninos ; Juego ; Chinese ; Teaching ; Didàctics ; Children ; Pedagogy ; Game



35 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Traducció i d'Interpretació. TFG

 Registre creat el 2019-09-27, darrera modificació el 2022-09-03



   Favorit i Compartir