Indústries culturals d'edició discontínua: editorial, fonogràfica, videogràfica i multimèdia
Cubeles, Xavier (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Periodisme i de Comunicació Audiovisual)

Imprint: Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Edicions UAB. Universitat Autònoma de Barcelona, 2007
Abstract: Durant el trienni 2003-2005, es detecta com el progrés de la tecnologia digital i, sobretot, d'Internet i la telefonia mòbil estan generant transformacions profundes en els models de negoci i en les cadenes de valor de les indústries culturals d'edició discontínua. Segueix havent-hi un grau desigual de desenvolupament dels subsectors que conformen aquestes indústries; la influència de problemes derivats de la pirateria i les noves pràctiques d'accés als continguts audiovisuals, i la necessitat generalitzada d'introduir mesures que permetin la innovació del sector a tot l'àmbit català.
Grants: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2005/SGR-00181
Note: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La quarta edició, corresponent al bienni 2005‒2006, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra (UNICA-UPF), el Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi (GRISS-UAB), la Diputació de Barcelona, l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB) i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i RTVE-TVE Catalunya.
Note: En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca per la Generalitat de Catalunya per al període 2005-2008 (Referència de concessió 2005 SGR 00181).
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Series: Edicions UAB; 1
Document: Capítol de llibre
Subject: Comunicació ; Catalunya ; Llibre ; Indústria editorial ; Música ; Video ; Multimèdia
Published in: Informe de la comunicació a Catalunya, 2007, p. 143-160, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/213367


18 p, 89.2 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > InCom-UAB – the Institute of Communication at the Autonomous University of Barcelona (UAB)
Books and collections > Book chapters

 Record created 2019-10-10, last modified 2023-10-30



   Favorit i Compartir