La premsa
Vidal i Castell, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)

Publicación: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011
Resumen: El sector de la premsa a Catalunya, tot i viure des de fa una dècada una crisi de model empresarial que s'ha vist agreujada els darrers dos anys per la crisi econòmica global, travessa un moment que convida a un cert (i molt moderat) optimisme. Les davallades de la difusió i l'audiència -que continuen- s'han alentit, però, respecte al 2008 i al 2009, i, malgrat la seriosa crisi publicitària que amenaça moltes capçaleres -sobretot les gratuïtes-, a Catalunya el 2010 i el 2011 han estat anys de dinamisme del sector, amb el naixement de noves edicions en català de diaris d'abast estatal (La Vanguardia i Público) i de nous títols (Ara), que podrien fer augmentar en prop de 100. 000 els exemplars diaris en català en pocs mesos. Per contra, la situació empresarial, amb un descens continuat dels ingressos, posa en dubte la viabilitat a mig i llarg termini no només d'aquestes noves iniciatives sinó de tot el model de negoci de la premsa, i en especial de les revistes, sobretot de les mensuals, que es troben en una situació delicada.
Ayudas: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2009/SGR-00615
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La sisena edició, corresponent al bienni 2009-2010, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural Fenosa; la col·laboració científica del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (Fundacc); la subscripció institucional de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA); i la col·laboració acadèmica de l'Observatori de Polítiques de Comunicació (OPC InCom-UAB); el Departament d'Estudis de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili (URV), l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB)/URV/Diputació de Barcelona; i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB).
Nota: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2010-2013 (Referència de concessió 2009 SGR 00615).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Colección: Lexikon Informes; 2
Documento: Capítol de llibre
Materia: Comunicació ; Catalunya ; Premsa
Publicado en: Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 41-58, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/213996


18 p, 121.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Instituto de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Barcelona (InCom-UAB)
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2019-10-17, última modificación el 2024-05-09



   Favorit i Compartir