La comunicació local
Montagut Calvo, Marta (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
Llamero, Lluïsa (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
Domingo, David (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Rabadán Perea, José Vicente (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Observatori de la Comunicació Local

Publicació: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013
Resum: L'agreujament de la crisi econòmica durant el bienni 2011-2012 s'ha traduït en el tancament de mitjans, l'escurçament de plantilles i la reducció de programació de molts serveis de comunicació de proximitat. En l'àmbit públic han estat diversos els mitjans de proximitat de llarga trajectòria que han desaparegut, i en l'àmbit privat moltes iniciatives pateixen una situació de fragilitat extrema, agreujada per la retallada de subvencions de la Generalitat de Catalunya. Mentrestant, internet s'ha consolidat com una plataforma de creixement de la comunicació local propiciada pel seu baix cost estructural.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2009/SGR-00615
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La setena edició, corresponent al bienni 2011-2012, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Gas Natural Fenosa; la col·laboració científica del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (Fundacc); la subscripció institucional de l'Ajuntament de Barcelona, el Col·legi de Periodistes de Catalunya i la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració acadèmica de l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB)/URV/Diputació de Barcelona, l'Observatori de Polítiques de Comunicació (OPC InCom-UAB), i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB).
Nota: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2010-2013 (Referència de concessió 2009 SGR 00615).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Lexikon Informes; 3
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunicació ; Catalunya ; Comunicació local
Publicat a: Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 197-215, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/214051


19 p, 883.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-10-17, darrera modificació el 2023-09-27



   Favorit i Compartir