Data: |
2019 |
Descripció: |
49 p. |
Resum: |
El treball presenta una recerca d'aula centrada en l'anàlisi de la llengua de la professora en el decurs de dues sessions de classe orientades a la resolució de problemes de generalització de patrons amb un grup reduït d'alumnes de secundària obligatòria. Des d'una perspectiva sociocultural de l'activitat matemàtica i de l'ús situat de la llengua, s'apliquen mètodes d'anàlisi de les reaccions de la professora a contribucions matemàtiques dels alumnes. Les dades de vídeo es transformen en transcripcions multimodals i, a partir d'aquí, se segueix un procés inductiu d'elaboració d'indicadors discursius. Un dels resultats principals és la recurrència de tres indicadors combinats, Dirigir-Repetir-Provar, amb una funció específica de selecció del contingut matemàtic a discutir, sol·licitud d'explicacions i reconeixement d'argumentacions incompletes en l'establiment de relacions entre variables dels problemes. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Català |
Titulació: |
Recerca en Educació [4313815] |
Col·lecció: |
Facultat de Ciències de l'Educació. Màster de recerca en educació |
Document: |
Treball de fi de postgrau |
Matèria: |
Matemàtica -- Ensenyament ;
Àlgebra -- Problemes, exercicis, etc ;
Professors de matemàtica ;
Llenguatge i educació ;
Llengua pròpia i ensenyament ;
Comunicació oral -- Ensenyament -- Avaluació ;
Classe (Ensenyament) ;
Educació i tecnologia ;
Ensenyament -- Innovacions ;
Imatges en l'ensenyament |