Les relacions socioeducatives i el reconeixement. Projeccions ètiques i morals de l'educació social des de la teoria d'Àxel Honneth
Fernández-Sequi, Héctor
Corbella Molina, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2019
Descripció: 40 pag.
Resum: Es porta a terme una recerca teòrica respecte les implicacions ètiques i morals de la teoria del reconeixement d'Axel Honneth per a la pràctica des i les professionals de a l'Educació Social. Mitjançant l'anàlisi documental i la recerca sistematitzada de literatura científica s'identifiquen els punts claus a tenir en compte així com les limitacions d'aquesta aportació. Els resultats mostren una alta polivalència de la teoria en quant als seus contextos d'aplicació i eficàcia a l'hora d'avaluar l'estat de les relacions socioeducatives sota la idea de justícia social. No obstant, la seva voluntat monista es discutida i s'identifiquen jerarquies entre les diferents esferes de reconeixement que generen possibles limitacions. Finalment es proposa una guia per l'actuació dels i les professionals que tingui en el reconeixement, a defensa de la dignitat i la justícia social els elements claus per a una relació ètica.
Resum: Se lleva a cabo una investigación teórica con respecto a las implicaciones ético-morales de la teoría del reconocimiento de Axel Honneth para la práctica de los y las profesionales de la Educación Social. Mediante el análisis documental y la búsqueda sistematizada de literatura científica se identifican los puntos clave a tener en cuenta así como las limitaciones de esta aportación. Los resultados muestran una alta polivalencia de la teoría en cuanto a sus contextos de aplicación y eficacia a la hora de evaluar el estado de las relaciones socioeducativas bajo la idea de justicia social. No obstante, su voluntad monista es discutida y se identifican jerarquías entre las diferentes esferas de reconocimiento que generan posibles limitaciones. Finalmente se propone una guía para la actuación de los y las profesionales que tenga en el reconocimiento, la defensa de la dignidad y la justicia social los elementos clave para una relación ética.
Resum: A theoretical investigation is carried out within the ethical-moral implications of Axel Honneth's recognition theory for the practice of Social Education professionals. Through the documentary analysis and the systematized search of scientific literature, the key points as well as the limitations of this contribution are identified. The results show a high polyvalence of the theory in terms of its contexts of application and effectiveness when evaluating the state of socio-educational relations under the idea of social justice. However, their monistic will is discussed and hierarchies are identified among the different spheres of recognition that generate possible limitations. Finally, a guide is proposed for the action of the professionals who have in the recognition, the defense of dignity and social justice the key elements for an ethical relationship.
Nota: Premi UAB de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) als millors Treballs de Fi de Grau sobre desenvolupament sostenible i justícia global. 3a Edició, curs 2018/2019
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Social [2500260]
Pla d'estudis: Grau en Educació Social [827]
Document: Treball final de grau ; Text



41 p, 945.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Premis UAB. TFG

 Registre creat el 2020-02-03, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir