Home > Articles > Published articles > Estudio de propuestas alternativas en la enseñanza de la termodinámica básica |
Date: | 1997 |
Abstract: | We report in this work a research on an approach to Basic Thermodynamics teaching at secondary level. The results of four grups of students in different cities are discussed from qualitative and global quantitative perspectives in a complementary way. We suggest, in the light of the real implementation of that curricular proposal, some didactic recommendations for better adequacy to different contexts. |
Rights: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: | Castellà |
Document: | Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: | Temperatura ; Termometria ; Termodinàmica ; Dilatació tèrmica ; Cinètica Molecular ; Energia |
Published in: | Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 287-300, ISSN 2174-6486 |
14 p, 1.1 MB |