Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Traitement automatique des interventions des enseignants en CE2 et en CM2 en France et en Italie : entre grammaire et contenu
Mazziotti, Sara (Université Sorbonne Nouvelle - Paris 3)

Títol variant: Tractament automàtic de les intervencions dels docents en el tercer i cinquè any a França i Itàlia : entre la gramàtica i el contingut
Títol variant: Tratamiento automático de los profesores en el tercero y quinto año en Francia e Italia : entre gramática y contenido
Títol variant: Automatic processing of teachers' corrections in third grade and fifth grade in France and Italy : between grammar and content
Data: 2020
Resum: La pratique de correction d'un texte écrit a un rôle essentiel dans l'apprentissage de l'écriture de la part de l'élève et elle peut varier d'une façon consistante selon les habitudes de l'enseignant, le type de consigne, le niveau de l'élève et le système linguistique de référence. Mais quels sont les aspects linguistiques et textuels que les enseignants de l'école primaire italiens et français corrigent-ils plus particulièrement ? À partir d'un corpus d'écrits d'élèves de CE2 et de CM2 recueilli en France et en Italie, nous investiguerons les pratiques de correction des enseignants en focalisant ici notre attention sur les méthodes de correction de la grammaire. Les différents types d'interventions des enseignants sont calculés automatiquement à l'aide d'outils informatiques qui les repartiront selon le type d'opération (ajout, suppression, remplacement, commentaire et soulignement). Le but étant d'évaluer, d'une part, le taux d'intervention et la fréquence des différents types de correction chez les enseignants italiens et français et, d'autre part, la prise en compte de toutes ces interventions de la part des élèves.
Resum: Correction practices of a written text have an essential role in the student's learning to write and can vary consistently depending on the teacher's habits, the writing rules, the student's level and the language system of reference. But what linguistic and textual aspects do Italian and French primary school teachers correct in particular? Based on a corpus of writings from third and fifth graders collected in France and Italy, we will investigate teachers' correction practices by focusing our attention here on grammar correction methods. The different types of teacher interventions are automatically calculated using computer tools that will divide them according to the type of operation (addition, deletion, replacement, comment and underlining). The aim is to evaluate, on the one hand, the intervention rate and frequency of the different types of correction among Italian and French teachers and, on the other hand, the consideration of all these interventions by students.
Resum: La pràctica de correció de un text escrit té un paper essencial en l'aprenentatge de l'escriptura per part de l'alumne i pot variar de forma considerable segons els hàbits del professor, el tipus d'instrucció, el nivell de l'alumne i el sistema lingüístic de referència. Però, quins són els aspectes lingüístics i textuals que corregeixen especialment els professors de la primària italians i francesos? A partir d'un corpus d'escrits d'estudiants de tercer i cinquè any recollit a França i Itàlia, investigarem les pràctiques de correcció dels professors centrant aquí la nostra atenció en els mètodes de correcció de la gramàtica. Els diferents tipus d'intervencions dels professors es calculen automàticament mitjançant eines informàtiques que es distribuiran segons el tipus d'operació (afegir, suprimir, substituir, comentar i subratllar). L'objectiu és avaluar, d'una banda, la taxa d'intervenció i la freqüència dels diferents tipus de correcció entre professors italians i francesos i, de l'altra, la consideració que els aprenents fan de totes aquestes intervencions.
Resum: La práctica de corrección de un texto escrito es esencial para el aprendizaje de la escritura por parte del alumno y puede variar de manera notable según los hábitos del docente, el tipo de instrucción, el nivel del alumno y el sistema lingüístico de referencia. Pero ¿cuáles son los aspectos lingüísticos y textuales que los profesores de primaria en Italia y Francia corrigen? A partir de un conjunto de escritos de alumnos de tercero y de quinto año recogidos en Francia e Italia, investigaremos las prácticas correctivas de los profesores centrando nuestra atención en los métodos de corrección de la gramática. Los diferentes tipos de intervenciones de los docentes se calculan automáticamente utilizando herramientas informáticas que los distribuirán de acuerdo con el tipo de operación (adición, eliminación, reemplazo, comentario y subrayado). El objetivo es evaluar, por un lado, el grado de intervención y la frecuencia de los diferentes tipos de corrección de profesores italianos y franceses y, por otro lado, la consideración que hacen los estudiantes de todas estas intervenciones.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Francès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Sciences du langage ; Sciences de l'éducation ; Pratiques de correction ; Écriture scolaire ; Génétique textuelle ; Correction practices ; School writing ; Textual genetics ; Transcription ; Pràctiques de correcció ; Escriptura escolar ; Genètica textual ; Transcripció ; Prácticas de corrección ; Escritura escolar ; Genética textual ; Transcripción
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 1 (february-march 2020) , p. 61-76, ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v13-n1-mazziotti
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/370272
DOI: 10.5565/rev/jtl3.816


16 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-04-01, darrera modificació el 2021-12-11



   Favorit i Compartir