Google Scholar: citas
Una revisión del movimiento educativo ciencia-tecnología-sociedad
Membiela, Pedro

Fecha: 1997
Resumen: In this paper I present a revision of the Science-Technology-Society movement, its origins, historic development and relations with science education. Comments are made about research carried out on teacher and student opinions about this subject, and the different integration models of STS in the school curriculum. A constructivist curriculum development model is presented and questions related to content selection are considered, as well as teaching models and the conditions that curriculum materials need to fulfill to be considered as STS. Finally, a short revision of the present situation of the STS movement in Spain is made.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Moviment educatiu CTS ; Alfabetització científica i tecnològica dels ciutadans ; Materials curriculars
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 51-57, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21476
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v15-n1-membiela
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4189


6 p, 254.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2007-12-17, última modificación el 2023-10-03



   Favorit i Compartir