Google Scholar: citas
Los suelos en la enseñanza de la teoría ácido-base de Lewis : una estrategia didáctica de aprendizaje por investigación
Salcedo Torres, L. E. (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Departamento de Química)
García García, José Joaquín (Universidad de Antioquia. Departamento de Enseñanza de las Ciencias y las Artes)

Fecha: 1997
Resumen: This article describes and analyses the results obtained in a didactical experimental strategy, structured in the Teaching and Learning model which is based on research. The students are involved in situations, where problems related with the soil are used in order to help the significative construction of the acid and base's concepts related to the Lewis' Theory in order to increase the students mental ability for analysing and synthesizing and also to develop their attitudes towards science.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Construcció significativa dels conceixements ; Teoria de Svante Arrhenius ; Capacitats cognoscitives d'anàlisi i síntesi ; Processos d'investigació a l'aula ; Resolució de problemes ; Estratègia didàctica ; Tècnica de xarxes Galois ; Test CAME (Cognició-Acció-Metodologia)
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 59-71, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21477
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v15-n1-salcedo-garcia
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4190


14 p, 455.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2007-12-17, última modificación el 2023-05-30



   Favorit i Compartir