Què entén l'alumnat d'educació secundària per participació? Anàlisi de les representacions socials sobre el concepte de participació de l'alumnat de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras
Bosch Mestres, Dolors
González-Monfort, Neus, dir.
Pagès, Joan, dir.

Fecha: 2012
Resumen: Aquesta recerca està organitzada en sis capítol. El primer capítol presenta els orígens que em van portar a indagar sobre el concepte de participació que han construït els alumnes de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras. I seguidament es presenta el disseny de la recerca amb els objectius, els supòsits i preguntes que han guiat el desenvolupament de la investigació. El segon capítol analitza la presència del concepte de participació en el currículum de la Generalitat de Catalunya i els àmbits d'ensenyament i aprenentatge que els centres educatius podrien considerar en el moment de dissenyar la inclusió de la participació en el seu projecte educatiu. El marc teòric es presenta en el tercer capítol, organitzat en dos apartats. El primer recull el concepte de participació proposat per diferents autors que s'ubiquen en l'àmbit educatiu. I el segon apartat sintetitza què s'entén per representacions socials, ja que és l'àmbit d'estudi d'aquesta recerca. El quart capítol descriu el marc metodològic, per la qual cosa, es descriu el context i la mostra de la recerca, així com els instruments de la recerca (qüestionari, entrevista grupal i notes de camp). El penúltim capítol presenta els resultats obtinguts i els analitza i interpreta tenint en compte el marc teòric construït prèviament. El sisè i darrer capítol estructura les conclusions tenint en compte els elements del disseny de la recerca, és a dir, preguntes, objectius, supòsits i metodologia. Finalment, s'acaba amb unes breus propostes per a futures recerques.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Informe
Materia: Participació ; Educació secundària ; Treball recerca ; Recerca educativa ; Educació per a la ciutadania ; Didàctica de les ciències socials ; Estudi de cas



125 p, 1.6 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > GREDICS (Grupo de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales)
Documentos de investigación > Estudios

 Registro creado el 2020-05-22, última modificación el 2024-05-15



   Favorit i Compartir