Google Scholar: citas
El uso de mapas conceptuales como herramienta educativa en el ámbito de los números racionales
Contreras-González, Luis C. (Universidad de Huelva. Departamento de Ciencias Integradas)

Fecha: 1997
Resumen: This article is a synthesis of a research carried out as a final project included in a Doctoral Program. The mentioned research consisted of a case study whose goal was to highlight the methodological advantages of conceptual maps in initial diagnosis, instructional design and assessment, as described in the corresponding literature. The identification of rational numbers as those with a finite or periodical decimal representation has been chosen as the specific topic. The individuals were studying the third degree of Teachers' Training.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Mapes conceptuals com a instrument de diàleg ; Mapes conceptuals com a instrument de disseny instruccional ; Números racionals ; Hipòtesi de progressió ; Aprenentatge no convencional
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 111-122, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21482
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v15-n1-contreras
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4195


12 p, 447.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2007-12-17, última modificación el 2022-07-20



   Favorit i Compartir